Een kanaal waar elke retailer in wil scoren is Search Engine Optimization (SEO). Het is een van de weinige duurzame en ‘gratis’ traffic-kanalen die er zijn. Door de enorme concurrentie en de strenge richtlijnen van de zoekmachines is het een van de moeilijkste kanalen om in te zetten. Onze marketingexperts kennen door jaren ervaring de ‘do’s en don’ts’ van SEO en hanteren dit met bewezen resultaat.

Technische analyse

Aan de basis van search engine optimization ligt een goede inrichting van de techniek achter een website. Daarom bekijken we in onze SEO-analyses eerst de status van verschillende onderdelen zoals navigatie, meta-elementen, domein- en serverspecificaties, scripts en tekstlink gebruik.

Content analyse

Alle visuele en tekstuele inhoud van een website draagt bij aan de vindbaarheid binnen een zoekmachine. Denk bijvoorbeeld aan titels, headings, maar ook het toevoegen van reviews aan een pagina. Wat zijn nu de juiste zoekwoorden in de fashion markt om op te optimaliseren?

Copywriting

Natuurlijk vormen de teksten op een website ook een groot onderdeel van de content. Om bezoekers relevante informatie te geven die ook leuk is om te lezen, hebben wij onze eigen fashion copywriters. Het is daarbij belangrijk om de juiste tone of voice te hanteren, die vooraf goed wordt afgestemd met onze klant.

Hulp nodig met SEO?